سپتیک تانک Septic Tank

یکی از روش‌های تصفیه فاضلاب خانگی استفاده از سپتیک تانک است. این سیستم یکی از ساده‌ترین و بهداشتی‌ترین روش‌های دفع فاضلاب است که شامل یک مخزن عموماً بتنی است که زیر زمین قرار می‌گیرد و تمامی فاضلاب در آن جمع می‌شود. ظرفیت مخزن سپتیک طوری در نظر گرفته می‌شود که فاضلاب یک هفته را در خود جای دهد. باکتری‌های موجود در فاضلاب در مخزن سپتیک تکثیر شده و مواد جامد را به لجن تبدیل می‌کنند، این لجن هر چند سال یکبار باید از داخل مخزن سپتیک خارج شود. مایع باقی مانده از فاضلاب نیز با سرریز شدن از مخزن خارج می‌شود.

septic tank


برای اطلاعات بیشتر به این صفحه و برای یافتن طراحان و اجرا کنندگان این سیستم به این صفحه مراجعه کنید.

کلید واژه:

بلوك بتن سبك با پوكه معدني و يونوليت

مطابق با استانداردهاي شماره 7782،7657 موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران ( ويژگيهاي بلوك‌هاي سيماني سبك غير باربر و ويژگيهاي سنگدانه هاي سبك مورد مصرف در بلوك هاي بتني).همچنين مطابق با استاندارد هاي شماره 1-70 .2-70 موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران(روشهاي آزمون و ويژگيهاي بلوك سيماني توخالي). مطابق با مبحث 18 و 19 مقررات ملي ساختمان(عايق بندي و تنظيم صدا و صرفه جويي در مصرف انرژي).
1- کاهش قابل توجه وزن ديوار(هر عدد بلوك به ابعاد 10*20*40 حدودا 5.5 تا 6 كيلوگرم وزن دارد).وزن مخصوص بتن سبك مورد استفاده در اين نوع بلوك 1300 كيلوگرم بر متر مكعب مي باشد.
طبق بند 6-2-2-5 مبحث 6 مقررات ملي ساختمان(بارهاي وارد بر ساختمان) درصورتيكه وزن يك متر مربع سطح تيغه ها از 150 كيلوگرم بر متر مربع بيشتر باشد، بايد اثر موضعي بار تيغه ها را بطور جداگانه در طراحي كف ها منظور داشت. بنابراين استفاده از بلوك هاي سفالي هزينه بيشتري را در مصرف آهن آلات اسكلت ساختمان در پي خواهد داشت.
2- سرعت و سهولت در حمل و اجرا به دليل سبكي وزن و ابعاد بزرگتر اين نوع بلوك نسبت به نمونه سفالي.(سرعت اجرا نسبت به بلوك سفالي تقريبا 2 برابر مي شود . در نتيجه هزينه هاي جانبي مربوط به دستمزد اجرا كاهش قابل ملاحظه اي خواهد يافت).
3- سهولت در اجرا و کاهش هزينه هاي نازك كاري.( نياز به اجراي پلاستركاري و لايه گچ خاك زيرين نمي باشد.).نصب پنلهاي ساندويچي نياز به استاد كار ماهر و دقت بالا حين نصب پنلها جهت جلوگيري از اعوجاج را دارد.
4- کاهش موثر ميزان تبادل حرارتي و برودتي(به دليل وجود خواص طبيعي موجود در پاميس. اين نوع بلوك عايق فوق العاده گرما و سرما مي باشد) ضريب هدايت حرارتي اين بلوك برابر با W/m c 0.44 و براي بلوك سفالي برابر با W/m c 1.35 مي باشد.بلوك سفالي عايق گرما و سرما نمي باشد.
5- کاهش ضريب انتقال صوت. به دليل دارا بودن بافت متخلخل ماده معدني پاميس(ماده اصلي تشكيل دهنده بتن سبك)، اين نوع بلوك عايق مناسب صوت مي باشد. متوسط افت صوتي در اين نوع بلوك 48 دسيبل مي باشد كه حداقل الزامات مقررات ملي ساختمان را برآورده مي نمايد .
6- پرت ناچيز و کم مصالح حتي كمتر از بلوك هاي سفالي. بتن سبكي كه اين نوع بلوك از آن ساخته مي شود، داراي مقاومت فشاري 105 كيلوگرم بر سانتي متر مربع مي باشد.
7- قابليت ميخ خوري و گيرش پيچ و رولپلاک.بلوك سفالي به دليل ترد بودن به هيچ عنوان قابليت ميخ خوري و سوراخ كاري ندارد.
8- مقاوم در برابر گرما و آتش سوزي.پنلهاي ساندويچي در مقابل آتش سوزي ضعيف عمل مي نمايند.
9- امکان تراش آسان سطوح در مدت زمان کوتاهي جهت اجراء تاسيسات برقي ومکانيکي.
10- توليد و ارائه در كوتاه ترين زمان ممكن و در تمامي فصول سال (به دليل قطع گاز كوره هاي آجرپزي در زمستان، همچنين باراني بودن هوا امكان توليد بلوكه سفالي وجود نداشته و قيمت آن افزايش قابل ملاحضه اي خواهد يافت).
نتيجه گيري : با توجه به اينكه بلوكه هاي بتن سبك تيغه اي حداقل الزامات آيين نامه ها و مقررات ملي ساختمان را برآورده نموده و قيمت مناسبتري نسبت به بلوكه هاي سفالي و پنلهاي ساندويچي دارند بنابراين استفاده از اين نوع بلوكه ها باعث افزايش سرعت عمل و صرفه جويي در هزينه هاي اجرا يي سازه مي گردد..در ضمن باعث كاهش هدر رفت انرژي شده كه اين خود كاهش هزينه هاي آتي را در پي خواهد داشت.

نویسنده : paramissazan@yahoo.com

برای دیدن تولیدکنندگان وتوزیع کنندگان این محصول به این صفحه مراجعه شود

کف پوش های نانو

عصر امروز بی شک در انحصار مواد پلیمری می باشد. پلیمرها موادی هستند که با داشتن قابلیت فراوان انعطاف پذیری، خواص مکانیکی بالا، مقاومت حرارتی و صوتی، قابلیت شکل پذیری و شکل دهی، ارزان قیمت بودن، سبک بودن و بسیاری از خواص استراتژیک دیگر به سرعت جایگزین مواد دیگر نظیر فلزات، آلیاژ ها و سرامیک می گردد.

image

شرکت مهندسی نانو فن آوران مجموعه ای است توانمند با تیمی متشکل از اساتید دانشگاهی، صنعتگران، تولیدکنندگان و متخصصین با مدارک تحصیلی دکتری تخصصی، فوق مهندسی (کارشناسی ارشد)، مهندسی (کارشناسی) که در یک کار تیمی منسجم عزم خود را در رسیدن به توسعه و ارتقاء فناوری استوار نموده اند .
کفپوشهای اپوکسی تکنولوژی برتر امروز دنیا برای حفاظت از کف ها بوده و پوششی مطلوب و زیبا برای سطوح مختلف است. این محصول جایگزین بسیار مناسبی برای پوشش های کف نظیر بتن، سنگ، کاشی و ..... می باشد. ازنظرخواص مکانیکی این مواد چندین برابر بتن استحکام داشته و به این ترتیب برای سالنهای تولید مواد غذایی – صنایع خودرو – کف سالنها – فرودگاهها و بیمارستانها، فروشگاهها و امثال آن مورد استفاده قرار می گیرد.از آنجا که کفپوش اپوکسی ریختنی است محصول نهایی یکپارچه و بدون درز بوده و بدین ترتیب کاملا بهداشتی است.قابلیت شستشوی آسان چسبندگی بسیار بالا ، تنوع رنگ و زیبایی ظاهری،‍‍ سبکی، کم حجم بودن، عدم جذب آب و روغن ، قابلیت ترمیم ساده و آسان و ارزان آنها ، مقاومت خوب در برابر مواد شیمیایی و مقاومت خوب آنها در برابر انواع فشارها ( ضربه ، سایش و فشار ) از دیگر خواص این سری محصولات می باشد. همچنین کفپوشهای اپوکسی به سبب این که جذب آب بسیار کمتری را در مقایسه با بتون دارا می باشد اعمال لایه های نازک از آنها بر روی پل ها و سازه های بتونی بخصوص در مناطق سردسیری میتواند عمر مفید این سازه ها را چندین برابر افزایش دهد. همچنین تیم مهندسی نانو فن آوران با افتخار دیگر کف پوشهای تولیدی خود را به شما سروران معرفی می نماید:
1- کف پوشهای پلی اورتانی
2- کف پوشهای آکریفلکس
3- کف پوشهای پلی استری

نویسنده : Frb.babaei@gmail.com

برای مشاهده تولیدکنندگان و توزیع کنندگان این محصول به این صفحه مراجعه فرمائید