تبلیغات در گوگل

راستی بهترین سرمایه است .
جایگاه گوگل به عنوان برترین انتخاب برای جستجوی وب و نتیجه تبلیغ در گوگل ، تمامی دست اندرکاران تجارت آنلاین را تشویق به تبلیغ در سرویس تبلیغات گوگل یا Google AdWords می نماید . متأسفانه وضعیت تحریم و مشکلاتی که برای IP های ایران در تبلیغ گوگل وجود دارد باعث مشکلات بسیاری گردیده است .
با توجه به بند زیر از صفحه سیاستهای تبلیغاتی گوگل تبلیغ برای سایتهای تبلیغاتی و درآمدزا در سیستم تبلیغات گوگل از طرف گوگل منع شده است.

Template Sites for Ad Networks
Don't promote template sites for ad networks
such as AdSense.
Advertising is not permitted for the promotion of template
sites for ad networks. This includes products and services that create template
or pre-generated websites solely intended to profit from ads.



بنابراین با توجه به محدودیتی که گوگل برای IPها و سایتهای ایرانی قائل شده و دیگر محدودیت هایی که در سیاستهای خود مطرح نموده حتی پیشنهاد IP خارجی و پرداخت توسط کارت های اعتباری مجازی خیلی سریع از طریق گوگل شناخته شده و گوگل رابطه آن را با سایت های ایرانی تشخیص می دهد و IP و account ایجاد شده در گوگل برای همیشه بسته می شود و هیچ کس نیز پاسخگو نیست و به هیچ شکلی نمی توان آن را پیگیری نمود زیراGoogle AdWords طبق مقرراتی که قبل از بازنمودن account به تأیید کاربر می رساند تمامی این نکات را لحاظ نموده و تأییدیه گرفته است .
ادعای آنکه ما با گوگل قرارداد داریم همان مرامنامه و مقرراتی است که در ابتدای ثبت نام به تأیید همه کاربران می رسد و همه آن را می پذیرند . حتی برای ثبت یک آدرس ایمیل نیز در واقع قراردادی مابین طرفین به تایید رسیده است و همگانی است .
ادعای این مطلب که با سپردن آگهی خودتان به سایت ما مشخصات شما ظرف 24 ساعت در نتایج جستجوی گوگل قرار می گیرد نیز اختصاصی نبوده و گوگل بر اساس آنچه که رویه و اساس کار وی می باشد و موفقیت گوگل در آن است به صورت دوره ای و معمولا در زمانی کمتر از 24 ساعت تمامی سایت ها و صفحات ایجاد شده در جهان را با هر زبان و هر محتوایی جستجو می کند و در نتایج جستجوی گوگل قابل رویت می باشد و نیاز به قرارداد خاص و یا سفارش نیست .
البته اولویت در نتایج جستجوی گوگل با ساتهایی است که درارای page rank (درجه بندی) بالاتری هستند . این رتبه بندی توسط موتور جستجوی گوگل و با استفاده از فرمولهای پیچیده انجام می شود که هیچ گونه تقلبی در آن قابل تصور نیست .
برای اطلاعات بیشتر در مورد سیستم رتبه بندی گوگل به اینجا مراجعه کنید.
باید اضافه کرد که ملاک اصلی برای اعتبار سایت می تواند رتبه بندی گوگل باشد در حالی که مشاهده می شود برخی از سایتها حتی با داشتن رتبه های پایینی در گوگل مدعی هستد که هزاران بازدید کننده و کاربر دارند که با نگاهی به rank این سایتها می توان به واقعیت پی برد.
در آخر می توان گفت هیچ رویه ای بهتر و بالاتر از راستی در تبلیغ که منجر به اعتماد و جذب مشتری می شود نیست .
برای اطلاعات بیشتر در مورد موتور جستجوی گوگل به اینجا و اینجا مراجعه کنید.

محمد بروجردی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر