بلوك بتن سبك با پوكه معدنی و یونولیت

سبك ، عایق صوت و حرارت ، ارزان و مطابق با مبحث 19 مقررات ملی ساختمان.

مطابق با استانداردهای شماره 7782،7657 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ( ویژگیهای بلوك‌های سیمانی سبك غیر باربر و ویژگیهای سنگدانه های سبك مورد مصرف در بلوك های بتنی).همچنین مطابق با استاندارد های شماره 1-70 .2-70 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران(روشهای آزمون و ویژگیهای بلوك سیمانی توخالی). مطابق با مبحث 18 و 19 مقررات ملی ساختمان(عایق بندی و تنظیم صدا و صرفه جویی در مصرف انرژی).

1- کاهش قابل توجه وزن دیوار(هر عدد بلوك به ابعاد 10*20*40 حدودا 5.5 تا 6 كیلوگرم وزن دارد).وزن مخصوص بتن سبك مورد استفاده در این نوع بلوك 1300 كیلوگرم بر متر مكعب می باشد.

طبق بند 6-2-2-5 مبحث 6 مقررات ملی ساختمان(بارهای وارد بر ساختمان) درصورتیكه وزن یك متر مربع سطح تیغه ها از 150 كیلوگرم بر متر مربع بیشتر باشد، باید اثر موضعی بار تیغه ها را بطور جداگانه در طراحی كف ها منظور داشت. بنابراین استفاده از بلوك های سفالی هزینه بیشتری را در مصرف آهن آلات اسكلت ساختمان در پی خواهد داشت.
2-
سرعت و سهولت در حمل و اجرا به دلیل سبكی وزن و ابعاد بزرگتر این نوع بلوك نسبت به نمونه سفالی
.(سرعت اجرا نسبت به بلوك سفالی تقریبا 2 برابر می شود . در نتیجه هزینه های جانبی مربوط به دستمزد اجرا كاهش قابل ملاحظه ای خواهد یافت).

3- سهولت در اجرا و کاهش هزینه های نازك كاری.( نیاز به اجرای پلاستركاری و لایه گچ خاك زیرین نمی باشد.).نصب پنلهای ساندویچی نیاز به استاد كار ماهر و دقت بالا حین نصب پنلها جهت جلوگیری از اعوجاج را دارد.
4-
کاهش موثر میزان تبادل حرارتی و برودتی
(به دلیل وجود خواص طبیعی موجود در پامیس. این نوع بلوك عایق فوق العاده گرما و سرما می باشد) ضریب هدایت حرارتی این بلوك برابر با W/m c 0.44 و برای بلوك سفالی برابر با W/m c 1.35 می باشد.بلوك سفالی عایق گرما و سرما نمی باشد.

5- کاهش ضریب انتقال صوت. به دلیل دارا بودن بافت متخلخل ماده معدنی پامیس(ماده اصلی تشكیل دهنده بتن سبك)، این نوع بلوك عایق مناسب صوت می باشد. متوسط افت صوتی در این نوع بلوك 48 دسیبل می باشد كه حداقل الزامات مقررات ملی ساختمان را برآورده می نماید .

6- پرت ناچیز و کم مصالح حتی كمتر از بلوك های سفالی. بتن سبكی كه این نوع بلوك از آن ساخته می شود، دارای مقاومت فشاری 105 كیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد.

7- قابلیت میخ خوری و گیرش پیچ و رولپلاک.بلوك سفالی به دلیل ترد بودن به هیچ عنوان قابلیت میخ خوری و سوراخ كاری ندارد. 8- مقاوم در برابر گرما و آتش سوزی.پنلهای ساندویچی در مقابل آتش سوزی ضعیف عمل می نمایند.
9-
امکان تراش آسان سطوح در مدت زمان کوتاهی جهت اجراء تاسیسات برقی ومکانیکی
.
10-
تولید و ارائه در كوتاه ترین زمان ممكن و در تمامی فصول سال
(به دلیل قطع گاز كوره های آجرپزی در زمستان، همچنین بارانی بودن هوا امكان تولید بلوكه سفالی وجود نداشته و قیمت آن افزایش قابل ملاحضه ای خواهد یافت).

نتیجه گیری
: با توجه به اینكه بلوكه های بتن سبك تیغه ای حداقل الزامات آیین نامه ها و مقررات ملی ساختمان را برآورده نموده و قیمت مناسبتری نسبت به بلوكه های سفالی و پنلهای ساندویچی دارند بنابراین استفاده از این نوع بلوكه ها باعث افزایش سرعت عمل و صرفه جویی در هزینه های اجرا یی سازه می گردد ، در ضمن باعث كاهش هدر رفت انرژی شده كه این خود كاهش هزینه های آتی را در پی خواهد داشت.

گروه تولیدی پارمیس سازان خراسان paramissazan@yahoo.com


برای مشاهده تولید کنندگان و فروشندگان این محصول به این صفحه مراجعه نمایید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر