نسل جدید عایقهای رطوبتی نانو تكنولوژی

ماده ضدآب كننده بتن و مصالح ساختمانی با نام تجاری زایكوسیل(Zycosil).

زایكوسیل نسل جدیدی از تكنولوژی نانو می باشد كه برای ضد آب كردن بتن و مصالح ساختمانی و محافظت از آنها در برابر گرما و اشعه فرابنفش و فرسایش ساخته شده است. این ماده بخاطر اندازه بسیار ریز (4 تا 6 نانومتر) و قدرت نفوذ بالا ( 3تا 5 میلیمتر) ، در برابر فرسایش باد ،بارش مداوم باران و اشعه فرابنفش مقاوم است. در ساخت زایكوسیل مسائل زیست محیطی لحاظ شده اند. این محصول اولین ماده ضد آب، با تكنولوژی نانویی پایه آبی در جهان است، بدین معنی كه با بالاترین استانداردهای VOC مطابقت دارد. زایكوسیل می تواند برای سطوح تازه ساز و قدیمی ساز بتنی و بناها (مصالح ساختمانی) به وسیله اسپری، قلم مو و یا غلتك استفاده شود. زایكوسیل با سطح بتن و مصالح واكنش شیمیایی داده و پس از خشك شدن بخشی از آنها می شود و آن را به شدت دافع آب می كند و تا زمانیكه مصالح ساختمانی وجود دارند از آنها در برابر آب محافظت می كند.

تكنولوژی نانوی بكار رفته در تولید این ماده باارزش ازمكانیزم برگ گل نیلوفر آبی الهام گرفته شده است و این یعنی ایجاد سطوحی با خاصیت:

آب گریز،خود تمیز شونده و قابلیت تنفس

بتن مسلح، ملات، آسترسیمانی، بلوكه های سیمانی، ورقه های سیمانی سقف، موزاییك، انواع سنگهای طبیعی و مصنوعی، سنگ دانه ها، خاك، دوغاب، آجر، كاشی و محصولات سفالی را می توان با زایكوسیل در برابر آب محافظت كرد.
**
از دیگر خواص مهم این ماده ضد آب سازی چوب میباشد.برای ضد آب سازی در و پنجره های چوبی در نمای ساختمانهای نو ساز و قدیمی و حتی چهار چوب و در سروسیهای بهداشتی كه بعد از مدتی به دلیل رطوبت و رسیدن آب به بدنه در ها رنگ آنها ریخته و چوب آنها پوسته پوسته می شود می توان از این ماده استفاده نمود و از نعمت نمای زیبای خارجی و داخلی ساختمان خود سالهای بسیار لذت برد.

**همچنین استفاده این ماده بر روی نماهای آجری و سنگی ساختمان باعث حفاظت ساختمان در برابر بارانهای شدید و آلودگیهای هوا شده و از سیاه شدن نماو شوره زدگی نماهای آجری جلوگیری میكند.
**
این ماده خاصیت ضد قارچ و ضد جلبك و ضد كپك داشته كه در استخرها و آب نماها افزون بر عایق سازی ، آب و دیواره استخرها را برای همیشه تمیز نگه می دارد.

**با وجود این ماده دیگر نیاز به تخریب سرامیك كف سرویسهای بهداشتی كه از عایق خارج شده اند نیست و میتوان با به كاربردن این ماده در روی درز ها و بند كاشی ها آنها را برای مدت طولانی عایق كرد و در صرف هزینه و وقت به طور قابل توجهی صرفه جویی نمود.

زایكوسیل نخستین فن آوری مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست است كه در مقابل آب محافظتی طولانی مدت (بیش از20 سال) ایجاد می كند.

برخی از موارد مصرف زایكوسیل بشرح زیر است:

كاربردهای عمومی: ساختمانهای جدید، ساختمانهای قدیمی، مناطق ساحلی، ورقه های سقفی سیمانی، محل های فرش شده با بتن، آثارگلی ، كاشی و سفالی، سنگها و آجرهای بدون محافظ ،استخرها و منابع آب

كاربردهای تجاری و بازرگانی : برج های خنك كننده، تصفیه خانه فاضلاب، لوله های سیمانی و بتنی، پل ها، تراورس های خط آهن، تقاطع های غیر هم سطح، تونل ها، اسكله های دریایی، بار انداز هاو كارخانه های كشتی سازی .

شركت اكسیر شرق amin.pou@gmail.com


برای مشاهده تولید کنندگان و فروشندگان این محصول به این صفحه مراجعه نمایید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر